internet dolandırıcılığına uğradım nasıl hareket etmem lazım

0 oy
10 gösterim
3 Ocak Bilişim Hukuku kategorisinde misafir sordu

16 ARALIK Cuma günü akşan en son olarak saat:20,00 da oğlumla telefon görüşmesi yaptıktan sonra eve gidip telefonu şarja taktım ve yattım.

17 aralık 2016 da işe gitmek için kalktığımda telefonumun arama yapmadığını farkettim.işe geldiğimde arkadaşım beni aradığını ve telefonu başkasının açtığını söyledi.bende aradım iş telefonundan teli açan şahıs telefonu işportadan aldığını kartın içinde olduğunu söyledi.müşteri hizmetlerini aradım sim kart değişiklik talebi olduğundan sim kartın değiştiğini beyan ettiler.Hattın başka telefonda kullanıldığı için kapanmasını talep ettiğimde birkaç güvenlik sorusu sordular Anne kızlık soyadına verdiğim cevabın hatalı olduğunu söylediler ben başka soru sorun bu iş önemli diye beyan ettikten sonra birkaç soru daha sorup hattı kullanıma kapattılar.

Anne kızlık soyadı bilgisini bile değiştirmişlerdi.

Şüphelenip saat 09-30 gibi bankayı aradım durumu izah ettikten sonra hesaplarımda bir hareket olup olmadığını sordum.
Maaş ve kredi katlarımda nakit havale işlemleri vardı.
hatta adıma kredi çekilip bu paralar başka hesaplara aktarılmıştı.
akşam karakola gidip söyledim onlarda elde bir hareket dökümü olmadan işlem yapılmaz dediler. pazar günü 18-12-2016 yapı kredi bankası kozyatağı carrefour şubesine gidip hesap dökümlerini aldım ve y.kredi genel müdürlüğüne olayı açıklayan fax çektirdim.daha sonra bakırköy nöbetci savcılığına giderek durumu anlattım ve takibi başlattım.
19 Aralık 2016 günü hattı üzerime tekrar almak için esenler yüzyıl mahallesinde bulunan ozan iletişim isimli firmaya gittim ve hattın ben kapattırdıktan sonra tekrar aktif hale getirildiğini öğrendim.

Bunu yapan kişilerce dolandırıldım. .Talep edildiği anda banka hesap hareketlerini yollayabilirim.

15 aralık 2016 dan sonra hiçbir bankadan en küçük bir işlem yapmadım.
olay aydınlanana kadar bankanın herhangi bir ödeme talep etmemesi için yardımlarınızı rica ediyorum

1 cevap

0 oy
5 Ocak Admin (22,800 puan) cevapladı
Merhabalar;

Bankalar bu konuda sizden ödeme talep edeceklerdir. fakat ödememe yolunu seçip hakkınızda icra takibi yapılırsa itiraz etmeniz gerekir. Bu tür dolandırıcılıklarda güvenliği yeterince sağlayamayan bankanında sorumluluğu bulunmaktadır. Öncelikle olayın aydınlatılması gerekmektedir. Hattın kapanmadan sonra nasıl aktif hale getirildiği hattın kimler tarafından kullanıldığı tespit edilmelidir.
...