BANKA HESABIMDAN, İZNİM VE BİLGİM OLMADAN BAŞKA HESABA PARA AKTARILMASI

0 oy
75 gösterim
27 Aralık 2019 Tüketici Hukuku kategorisinde Hatice sordu
Kamu kurumunda idareci olarak çalışmaktayım. 2014'ten buyana, her Pazartesi, Halkbank Mobil İnternet Şubesinden üniversitede okuyan oğluma para aktarırdım. Yine 20.11.2017, Pazartesi günü, sabah 8.00'da telefonumu elime aldım, mobil internet şubesini açtım, her zamanki gibi banka tarafından bana verilmiş olan müşteri numaramı ve parolamı yazdım. Sonra telefonuma gelen SMS şifremi de yazdım. Ancak, hesabıma giremeden geri attı. Tekrar aynı şekilde, bankanın öğrettiği gibi birkez daha denedim, yine geri attı hesabıma giremedim. İşe geç kalmayayım diye üçüncü kez  denemeden vazgeçtim. İşime gittim, o gün yoğundu öğlen oldu, saat 12.30 gibi tekrar, sırasıyla müşteri numaramı, parolamı ve bankanın gönderdiği SMS'i yazdım, hemen hesabıma girdim. Baktım ki, eksi dokuzbin Lira (-9.000,00.-TL) görünüyor. Ama nereye aktarıldığı görünmüyor. Hemen Banka çalışanını arayıp, durumu izah ettim. 13.30'da bankaya gel, bakalım dedi. Gittim, hesabıma girdi, Papara Elektronik Para Ve Ödeme Hizmetleri A.Ş. diye biyere aktarıldığını gördük. Hesabıma bloke koydular. Halk Bank Genel Müdürlüğüne ve Şubeye, paramın iadesi için yazılar yazdım fax ettim. Müşteri Hizmetleri ile görüştüm. Bana, en kısa sürede  geriye döneceklerini söylediler. Dönmediler. Banka Müdürüyle görüşüp, mağduriyetimin  giderilmesini rica ettim. Bana verdiği cevap şu oldu; "...Bu aralar bu gibi olaylar çok yaşanıyor, çok şikayet var, bizim yapabileceğimiz bişey yok"vs. Şok oldum. Çaresizce Genel Müdürlüğü aramaya başladım, paranın aktarıldığı Papara Elektronik denen yere ulaşmaya çalışıyorum derken, ulaşamadan akşam oldu. Gece evde telefonumu sesliye aldım, tekrar Papara Elektronik denen o yeri aramaya başladım, tek telefon numarası var ve  89 sırada olduğum söylendi. Sabırla bekledim, bir saat sonra sıra bana geldi, durumu anlatıp, paramın iadesini istedim. "Mümkün değil, bankanız onay verdiği için aktarılmış, kesinlikle iade edemeyiz" dediler. Sabah tekrar bankaya gittim. Ümidim kesildi. Savcılığa suç duyurusunda bulundum. Daha sonra dava açtım. Konu bilirkişiye gitti. Bilirkişi mahkeme tarafından yeterli görülmedi. Tekrar bilirkişiye gitti. Ve en son gelen Bilirkişi Raporunda; "Müşteri, bankanın verdiği şifre mobil şifre bilgilerini özenle saklamadığı mobil telefonunda virüs yoluyla bilgiler kaptırılarak 3.kişilerce dolandırıcılık yapıldığı bu haliyle müşteri Hatice ......'in kusurlu olduğu dava dosyası münderecatında bilgi bilgeler davalı davacının savunmaları bankacılık iş ve işlemleri kapsamında incelenmiş değerlendirilerek kanaate varılmıştır." denilerek, konuyu aleyhime çevirmişlerdir. 08.01.2020'de duruşmam var. Bu dava benim için namus davası oldu. Asla vazgeçmeyeceğim. Yardımınızı bekliyorum. İyi günler.

Bu soruya cevap vermek için lütfen giriş yapınız veya kayıt olunuz.

...